onsdag 18 juni 2008

Chic

Fick erbjudande om prenumeration på den nystartade tidningen Chic, som lanserar sig som en "snabbare & snyggare shoppingtidning" (ja, med tanke på alla mina prenumerationer, så finns jag väl med i varenda register... FRA - här finns inget att hämta längre! ;)).

Tidningar - och i synnerhet modetidningar - är aldrig fel, men det enda som gör mig skeptisk till denna är chefredaktören Charlotta Flinkenberg... Alltifrån VeckoRevyn till Glamour till hennes patetiska TV-program - det är inte mycket jag beundrar människan för.

Det är emellertid uppfriskande när nya tidningar kommer in på marknaden, så det inte bara finns svenska varianter av de europeiska/amerikanska modetidningar att tillgå. Inte minst när man, som den tidningsbesatta människan jag själv är, läser flera av de utländska tidningarna och sedan stöter på ett gammalt och översatt reportage i den svenska upplagan ett par månader senare...

Problemet är bara att lyckas etablera sig bland de större aktörerna. Den alldeles utmärkta och tämligen originella modetidningen Modette - som numera bara finns på nätet - klarade inte av att överleva i den hårda tidningskonkurrensen.

Nåväl, även om det verkar misstänkt och även om prenumerationspremien inte var alltför rolig (något billigt halsband...), så ska jag självklart provläsa :)

... fast hm, såg precis att Linda Skugge kommer vara tidningens återkommande "debattör"... fy fasen - nu finns det faktiskt två puckon för mycket i den där redaktionen...


, ,

Inga kommentarer: