lördag 21 juni 2008

Jag har installerat digitalboxen!!

Skulle precis påbörja min TV-dinner när jag påmindes om att jag ju numera endast har SVT1, SVT2 samt TV4. Jag beställde en digitalbox för en herrans tid sedan och den levererades till upphämtningsstället sedan för nästan lika länge sedan.

Efter fyra påminnelser och hot om att paketet skulle returneras, hämtade jag i alla fall till slut ut eländet. Sedan har boxens enda funktion varit att uppta plats på golvet. Fram till jag upptäckte att det ordinära kabelutbudet hade försvunnit.

Tanken var sedan att avvakta tills lämplig montörkanditat skulle komma förbi för att fixa till det. Tänkte att Marbe kunde få detta delikata uppdrag när han kommer hit i augutsti, om jag nu inte skulle kunna lura ihop någon lokal förmåga dessförinnan.

Men i kväll. Min hemmamyskväll! Nog för att jag har laddat upp med ett antal nya tidningar, men ändå... Sagt och gjort. Medan maten stod och kallnade fick jag ett ryck och installerade skiten (med viss konsultation från papsen, dock).


,

Inga kommentarer: