söndag 17 februari 2008

Den gula klänningen...

Bäst i kväll var annars Carolas gula klänning! Om den var bäst på Carola må vara mer tveksamt - babydollklänningar på Carola är inte klockrent - men Richard Engfors gjorde likväl ett fynd när han fann det knallgula plagget i en secondhandbutik tidigare i veckan.

Det som får mig att gråta inombords är att jag provade en mycket snarlik klänning på Banana Republic i Kuala Lumpor för knappt en månad sedan. Förälskelsen var total och jag hade K med mig som utövade dåligt inflytande, genom att ivrigt heja på.

Men hur fin den än var, så kunde jag inte förmå mig att slå till på en kycklinggul sommarklänning, med vetskapen att jag inte skulle kunna använda den på flera månader, samt det faktum att Banana Republic faktiskt är säljs till överpriser i Sydostasien.

Oj, så klokt. Och oj, vad jag ångrar mig... :(

Ja, jag står i ett provrum; ja, det är en störning att jag ofta tar kort på saker jag köper eller provar; ja, jag är egentligen för blek för kycklinggult; ja, det är en miss att ha svart behå under... Men den var fin ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gult är toppen fint ;)