lördag 16 februari 2008

God mat hemma

En trevlig sak när man besöker föräldrarna, är att det alltid finns en massa god mat att tillgå (något som i och för sig gäller bara man lämnar mitt torftiga kök).

När jag visade mitt sömniga anlete vid en sisådär 10:30 (tidigast den här veckan!) i morse och styrde min kosa mitt kylskåpet för att bre en smörgås, var mamma snabbt framme med andra förslag: "Ta och stek lite tomater och haloumiost i stället", uppmanade hon mig, och det blev således en frukost bestående av just tomater och haloumi, samt filbunke och en lussebulle (mamma höll på att frosta av frysen och efter en jul i tropikerna var mitt saffransbehov allt annat än tillfredsställt).

Jag ska nog satsa på att ha mer än batterier och nagellack i mitt kylskåp... det förgyller onekligen helgerna ;)

Inga kommentarer: