söndag 10 februari 2008

Försenade julklappar


När familjen besökte mig i Singapore över jul, så hade de med sig ett mycket begränsat antal julklappar (jag var förutseende nog att inse att jag skulle mer än nog att släpa på vid hemfärden). Detta resulterade i att jag i stället för paketet i sig, endast fick se ett foto på klappen i fråga. Följaktligen var det först i går som jag fick min hårtork och ett par temuggar.

Mamma hade emellertid fått en stor och otymplig present så fint inslagen i butiken, att hon i stället tog kort på det vackert inslagna paketet... Ja, jag som fortfarande tycker det är en oändligt lång väntan mellan julaftons morgon (då man i min familj får öppna ett paket) och till tidpunkten, då resten av klapparna delas ut på kvällen, har gått och klurat över det där paketet sedan i julas! Men i går var väntan över. Paketet innehöll ett par jättevackra lakan (mönstret är på bilden här bredvid - ej optimal...)!

Inga kommentarer: