onsdag 20 februari 2008

Stövlar!

Tog en sväng på söder under eftermiddagen och passerade, som av en händelse, Skovision som hade rea.

SkoVision är absolut en av Stockholms bästa skoaffärer. De har skor för mellan 400kr och 4000kr, få examplar av varje storlek, supertrevlig och serviceinriktad personal - och ordentliga reor!

Jag fann direkt ett par silvergråa kragstövlar utan klack, vilket är ungefär vad jag letat efter. Fint skinn och bekväm passform - som hittat!

Därefter fick jag syn på ett par grönturkosa diton, högt skaft och hög klack... opraktiskt eller inte - det var bara kärlek.

Ivrigt påhejad av den vänliga personalen (ja, de vill sälja, men det är trevligt med vänlig och entusiastisk personal ändå) fick jag ett paketpris och slog till på båda... Jamen, 1500kr för stövlar till ett värde av 6000 kr kunde jag bara inte motså... det hade varit oansvarigt!

... sedan var det det här med att packa upp alla Singaporefynd och rensa ur de redan överfulla garderoberna...


, , ,

1 kommentar:

marbe sa...

Måste börja bli dags för en större lägenhet snart?