söndag 17 februari 2008

Schlagerkväll

Bestämde med Örebro-H att vi skulle se på melodifestivalen ihop i kväll. Eftersom tider inte är min starka sida, så bestämde vi helt enkelt att jag skulle komma någongång innan spektaklet började.

Fem över åtta satte jag på mig cykeln; tvärbromsade intill 7-11 och sprang in och snodde åt mig några godispåsar och en chipspåse; 300m innan Örebro-H:s hus ringde mobilen: "Var är du?? Det är Ola nu; mycket bra, mycket 80-tal - skynda dig!".

Jodå, jag kom fram med andan i halsen, fick ett glas vin och slog mig ned i soffan med Örebro-H och pojkvän. Lagom för att se melodifestivalen presentera ett inslag, som av någon anledning förde mina tankar till filmen Lilja Forever...

1 kommentar:

marbe sa...

snodde åt mig några godispåsar

Nu kryper det fram :) Vann rätt låt då? Jag missade allt men noterade att Carola bara kom till andra chansen.