torsdag 14 februari 2008

Slapp i soffan

Under vistelsen i Singapore har mitt hår vuxit som ogräs och de ljusa slingorna blivit än ljusare, till skillnad från de mörka rötterna, vilka inte alls blekts i samma tempo. Följaktligen har jag just nu en frisyr à la polsk hora (nej, det där var inte politiskt korrekt).

För att råda bot på min östeuropeiska look, så lovade mamma att hjälpa mig med lite hemmatoning i väntan på professionell hjälp. Hon kom alldeles nyss och undrade om vi inte skulle ta tag i saken och försöka fixa till skatboet jag har på huvudet.

Men nej, efter dagens kraftansträngning (blev ändå en promenad till stan), så orkar jag inte ägna mig åt några kreativa aktiviteter. Min plats i kväll är i soffan framför TV:n.

Eventuellt kommer jag använda mina sista krafter åt att måla naglarna.

Inga kommentarer: