söndag 24 februari 2008

Idealisk klänning


Jag hade i vanlig ordning viss klädångest i går kväll innan jag skulle ut. Försökte konsultera de vänner som fanns nära till hands på msn, vilka råkade vara tre inte alltför klädintresserade killkompisar.

Nåväl, man måste chansa lite ibland, så jag skickade glatt ut frågan: "Ska jag köra på jeans eller klänning?". Alla tre svarade "jeans", och TT motiverade sin åsikt med att jag aldrig skulle bli färdig om jag började vecklade in mig i klänningar.

Provade och funderade, funderade och provade... och jeans kändes helt fel. Det fick därför bli ett Singaporeinköp, i form av en grå klänning med vaxad yta. Klädd och klar dök L upp på msn - L, som trots att han är kille, faktiskt kan göra vettiga uttalanden om kläder på tjejer (hans åsikter sträcker sig bortom "less is more", så att säga). Hans svar var lika klockrent som plagget i sig: "Kör på klänning!".

Tack, L, jag visste väl att du skulle vara på min sida!

Den grå klänningen visade sig faktiskt ha fler bra partyegenskaper, då en mindre begåvad människa spillde drink över mig och TT i går. Letade efter fläckar på klänningen när jag kommit hem, men si det fanns inte en fläck i sikte. Troligtvis hade den vaxade ytan sett till att den sötsliskiga vätskan bara runnit av.

Inga kommentarer: