lördag 22 november 2008

Baka kaka


Åh, nu blev det jättesent! Jag som var så trött. Nåväl, nya bevvan var väl värd en timme. Sedan har jag också hunnit med att panikfärga mina polska rötter. Jo, det var riktigt illa, så även om min hemmafärgning inte blev den snyggaste, så är det i alla fall inte värre...

I menar i och för sig att både hon och jag färgar rötterna mörka för att försöka framställa oss som fejkade blondiner, när vi i själva verket är så blonda man bara kan bli... Med andra ord har jag gått omkring och sett helt nyfrissad ut de senaste veckorna...

Ja, håret är alltså relativt fixat, men det är jag är mest stolt över är min kaka! Japp, jag har återigen överträffat mig själv och lyckats i köket (eller, jag har förvisso inte smakat än...). Vi har körövning i morgon och jag lovade i ett svagt ögonblick att hjälpa till att baka till fikat.

Jag skulle kunna publicera mitt kakrecept här på bloggen, men det här ju trots allt ingen receptblogg och det här med mina talanger i köket är ju heller inget som riktigt passar min image. ...men om någon är intresserad, kan man hitta receptet på ICA:s hemsida, sök på "lättlagat"...

God eller inte - kakan blev grymt fin! Eftersom mitt kök är väldigt välutrustat när det kommer till baktillbehör (hm...), så garnerade jag med lite små rosa blommor, rosa och vita bollar, och så något rosa glitterskrap. Tror det är något jag hittat utomlands och ansett vara oumbärligt. Vilket visade sig vara riktigt.

Jag borde nästan överväga en ny karriär :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Otroligt fin kaka. Vad är de för kartong den står på?? Ser ju nästan ut som om du köpt kakan och bara öppnat kartongen.... :) Men nu vet jag bättre och vet att du är duktig på att baka. Det blev pricken över i:t med dekorationen, bra jobbat :) Dock tycker jag att du är dålig på att dricka alkohol nu när jag är borta. Får vi helt klart ta tag i när jag är hemma igen ;)

MiaLotta sa...

Alltså, actually, det är kartongen från tårtbottnarna! Eftersom jag skulle ta med mig kakan, så tänkte jag ta den i papperskartongen, men det funkade inte sedan... Men nu är den uppäten och (än så länge) inga rapporter om dödsfall :)

Jag vet, festandet är under all kritik, flera dagar sedan sist! Jag får anmäla mig till Anonyma Absolutister tills du kommer tillbaka :)