söndag 30 november 2008

Första advent

Avslutningen på denna turbulenta vecka har varit intensiv, men väldigt trevlig. Middag och drinkar med E i fredags, brunch med E och S i lördags, sedan träning (kors i taket!) och slutligen glögg och fest.

I dag, första advent, har jag mamma på besök och vi gick förstås i kyrkan i förmiddags. Jo, på första advent går man i kyrkan (eller, jag har snarare sjungit Hosianna och Advent med kören sedan jag knappt kunde gå) även om man har festat till halv fyra natten innan och känner sig mer död än levande...

Masade mig upp halv elva, på med tillgängliga paltor och - icke att förglömma - pärlhalsband (det har man första advent) och fram med min egen psalmbok som jag fick av farmor när jag konfirmerades (jag gillar att ha med mig egen, känns lite exklusivt på något sätt... dessutom vet man aldrig vad det finns för förkylningsbaciller och springmaskägg på låneexemplaren :)).

En minut i elva gled jag in i Hedvig Eleonora, där min mor förstås satt sig nästan längst fram...

Inga kommentarer: