onsdag 12 november 2008

Borttappade vantar

Sen kväll med softtampons. Men välbehövlig. Och med mycket skratt. Sådant är alltid välbehövligt :)

Dagens klant är att jag numera inte bara har tappat bort en vante, utan två. Jag förlorade ju en vante under lördagens totalt onödiga taxifärd, en lila. När jag sedan var på väg till jobbet i måndags - självklart i sista minuten - och skulle rycka åt mig ett svart handskpar, råkade jag i stället få med mig en svart vante ihop med makan till den förlorade lila.

Jaja, ok, det var inte mycket att göra åt. Jag har emellertid inte haft ork att leta reda på den saknade svarta vanten, utan har gått med udda vantar i tre dagar.

Likväl, i dag har problemet löst sig. Jag lyckades nänligen tappa bort båda vantarna på en och samma gång; troligtvis glömde jag dem på Nordiska Muséet när vi åt lunch. Hursom, jag kan ju bara inte gå tillbaka och fråga om de hittat ett par vantar, den ena lila och den andra svart.

De skulle ju tro att jag var dum i huvudet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du brukar ju inte vara den som är den så varför inte så varför inte fråga :)
Rolig story om vantar :)
Min far och hans vän promenerade från Kungsholmen till min lägenhet. På vägen tappade vännen ena vanten. När han inser de säger han, ja vad ska jag med en vante till?! Så han slängde den andra vanten. När dom hämtat upp mig så promenerade vi tillbaka mot kungsholmen. och gissa vad vi hittade?! Jo hans tappade vante. Men nu hade han ju inte den andra kvar så han slängde den också :)

Så vem vet, du kanske hittar din lila och svarta vante nånstans på vägen :)

Anonym sa...

Guuud gumman, du är ju precis som jag! Undrar varför vissa är så organiserade och mitt liv alltid är en enda röra??