fredag 14 november 2008

Mer vantar

TV400 kan man lita på - det är ju Idol Eftersnack! Bättre än orginalprogrammet! Det är en bra myskväll, faktiskt, sitter här i rosa juicy med en kopp te. Såg för övrigt att jag har likadan juicy som Ebba von Sydow. Hon har väl förvisso juicys i de flesta färger - så det kanske inte är någon tillfällighet - men jag känner mig ändå stylish. Förutom det hål som jag lyckats klippa i min juicyjacka... Det var lite dumt och mycket onödigt. Men det borde gå att laga. Har bara inte gjort det än.

Saken är väl den att jag har fullt sjå med att ekipera mig när jag är bland folk. Efter att jag i onsdags gjort av med vante nr tre (för den här veckan...) var det dags att plocka fram muffen i går (varför ska det heta muff?? Eller varför ska folk associera muff till något helt annat? "Vill du se min muff?" får liksom en annan innebörd...). Den är fin, jag gillar den verkligen, men en aning opraktisk; dessutom passar den inte direkt till allt... Dagens vantlösning blev följaktligen två högerhandskar, den ena i mocka, den andra i skinn (nej, jag har visst inte ett enda maka vant/handskpar hemma...).

Nej, det såg självklart inte klokt ut det heller. Men problemet är numera löst: jag tappade den ena handsken nu på vägen hem. Fem vantar/handskar inom loppet av en vecka. Pas mal.

, , ,

Inga kommentarer: