måndag 10 november 2008

Lördag, söndag och måndag

Lång dag. Mycket på jobbet. Men ändå rätt bra. Även helgen försvann.

Lördagen tillbringades först på stan med mamma och därefter på Mys Naglar för att åtgärda fredagens missöde med bruten tumnagel. Att laga en enda nagel lyckades just den dagen ta 45 minuter. Eftersom jag lovat TT att vara på plats hos honom till kl 18, sprack tidsplanen en aning när jag inte var hemma förrän just kl 18.

För att visa min goda vilja hoppade jag 18:30 in i en taxi för att minimera förseningen. Eftersom syftet med kvällen var att gå på fest hos Emma i Solna insåg jag ungefär halvvägs att SL-kortet hade varit bra att ha... Spontant bad jag taxin att vända, dubblade därmed taxinotan och lyckades dessutom tappa ena vanten någonstans på färden. Sen var jag ju ändå och det på grund av en bruten nagel. Jo, det fick jag höra resten av kvällen...

För övrigt åkte vi inte kommunalt en enda gång.

Men trevligt var det hos Emma i alla fall och kvällens mål var att besöka Garbos i Sumpan. Jo, det var en... annorlunda upplevelse... men vad fasen, om jag bratsöp i fredags så var det en skön kontrast att sossesupa i lördags. Samma fylla, finare salonger :)

Nu väntar rehab på Betty Ford...

Inga kommentarer: