lördag 1 november 2008

Promenad och prospekt

Det blir en stillsam lördag. Vet inte om det är i dag man förväntas fira Halloween (vill i och för sig dra mig till minnes att man firade det förra helgen i USA, men med tanke på alla pumpor och spökdekorationer som finns överallt verkar det misstänkt...), men jag har lekt "trick or treat" i en hel vecka nu, och känner därför för att bara sitta inne och äta godis (utan att dela med mig till hotande snorungar).

Var precis ute och gick en sväng. Min Djurgårdsrunda fick vara eftersom mörkret redan sänkt sig innan jag fått på mig kläderna; grön- och skogsområden är inte lika charmiga i mörker. I stället blev det en liten fönstershoppingtur. Fönstershoppa är bra, inte minst ekonomiskt; det kan med fördel späda ut reell shopping emellanåt. Dessutom är ju alla mindre, roliga butiker stängda när jag inte jobbar/är vaken och då är det skyltfönstren som återstår.

Men jag har minsann lite span på g. En vintagekappa med fjärilar stod det mitt namn på, och av någon anledning blev jag också lite förälskad i en kofta med döskallar på. Jag brukar inte alls gilla döskallar; jag gillar sådant som är sött och gulligt, inte gothiskt och läskigt. Hm, men lite Alexander McQueeninspirerat; tja, det kanske kan vara ett nytt grepp.

Nu är nästan allt godis slut, med andra ord dags att börja med middagen. Godis är godast före maten, när blodsockret är som lägst. Tänk vad det är bra att vara vuxen och få göra som man vill.

, , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloween är sista oktober så de firades i fredags i USA men många har fest vecka innan också. Ja, alla ursäkter för att få festa :)

Vad var du utklädd till när du satt i soffan och åt godis hela kvällen? :)

MiaLotta sa...

Aha, ok, så var det.

Jag var utklädd till häxa i mysdress :)