torsdag 20 november 2008

Träning

Jag har tränat! Japp, i dag vågade jag mig in på SATS för att ta tag i mitt liv. Eftersom jag inte har tid för en gyminstruktion förrän om två veckor, tog jag det säkra före det osäkra och körde konditionsträning (man är ju ändå rehabpatient... fast i och för sig, det är nog slut mellan mig och sjukgymnasten, känner att vi har glidit ifrån varandra).

Det hela avlöpte väl relativt smärtfritt (annat blir det i morgon...), men problemet var att stället var så himla stort! Och dessutom var varenda vägg täckt med speglar! Ja, en del av min konditionsträning var att leta mig in, sedan till trappmaskinen, för att sedan ta mig tillbaka till omklädningsrummet. Stretchavdelningen hittade jag aldrig (var på väg dit, men så fick jag syn på omklädningsrummet och tyckte det var lika bra att gå dit innan jag gick vilse igen).

Nu är jag hemma i lägenheten, som har gått från att se ut som ett traditionellt slagfält till något som vore hämtat från World of Warcraft... Jag måste försöka städa upp här, och fixa lite praktiska saker; köpa ny duschkräm och tvål till handfatet. Som det är nu tvättar jag hela kroppen med ACO:s intimtvål...

Nåväl, snart är det helg!

Inga kommentarer: