tisdag 18 november 2008

Lackklänning och horstövlar

Jag måste upp tidigt i morgon och har fortfarande inte planerat något alls avseende morgondagen - inte ens vad jag ska ha på mig! Det blir i alla fall inte den lilla lackklänning jag hade på mig för ett par timmar sedan... ja, jag orkar inte ens gå in på anledningen, men den är faktiskt relativt rumsren.

Apropå lack så kommer jag osökt att tänka på de fina horstövlar som Cecilia på Fashion Affair har lagt beslag på. Fantastiskt snygga! Lite Pretty Woman över dem.

Jullan har alltid visat vägen; hennes frisyr i Pretty Woman var nog något av en inspirationskälla till att jag senare färgade mina egna lockar kastanjebruna... Eh, ja, och nu inspirerar hennes rollfigur alltså även vad gäller klädseln... (men jag menar bara stövlarna. Faktiskt)

Ja, nu ger jag kanske sken av att vara helt porrfixerad och jobbar extra om nätterna. Likväl, har man barndomsminnen av att mamma stolt kom hem och visade upp sina nya "luderskor" (och jag visste inte ens vad luder var då; jag trodde att det var ett etablerat uttryck...), så är det kanske inte så konstigt att jag är lite skadad...

, ,

Inga kommentarer: