måndag 3 november 2008

Betala för att träna...?

Jag måste komma igång med träningen igen. Träning är tråkigt och jag gillar inte att betala för det, men nu är det ändå hög tid att komma igång. Jag menar - med tanke på att jag i dagsläget går på rehab så vågar jag inte ens tänka på vad som kommer hända om jag slutar att träna helt...

Jag vill ju helst gå till ett ocoolt och billigt ställe. Jag ser ut som en pajas när jag tränar (har aldrig förstått vitsen med att träna i fina kläder; följaktligen är min träningsväska sista anhalten innan paltorna kasseras) och kostnaden ska elimineras, så mina tankar gick till Friskis & Svettis.

Hurtigt tog jag mig dit i går för en provträning. Men... det var så... tråkigt. Då menar jag inte bara träningen i sig, utan lokalen, utrustningen, folket... Gärdets friskisanläggning har förvisso inte det trevligaste läget, mitt på Tegeluddsvägen, men jag fick dåliga vibbar.

Överväger nu om jag ska sälja min själ till SATS. Tvärtemot mina kriterier.

Inga kommentarer: