lördag 1 november 2008

En vecka med barn...

Hemma. Underbart skönt. Veckan har varit trevlig, men att resa med fyra barn mellan tre och tretton år har stundtals varit en aning... intensivt.

En något oroväckande sak är att jag under veckan lagt märke till att det faktiskt finns vissa mammakvaliteter hos mig - snudd på lite bullmamma! Jag har blandat O'boy, torkat spyor, flätat hår, lugnat ned en hysterisk 3-åring...

Om jag nu skulle skaffa barn - OM - så hade jag nog mer tänkt att jag skulle bli en sådan där cool mamma. En sådan vars barn är mer som en accessoar, som aldrig behöver hantera vätskor från diverse kroppsöppningar, eller försöka hålla fast en vilt sprattlande unge...

Men nu sitter jag här och är lite öm i ena armen efter att ha hållit om frusna barn i bilen från Arlanda.

Kors i taket.

Inga kommentarer: