söndag 16 november 2008

Julstämning


Har nu förflyttat mig till soffan med en kopp glöggte. Nu börjar julmyset snart på allvar! Nästa helg får man ta fram adventsljusstakarna, en vecka före första advent. Jo, i mitt hushåll får man det. Hos mamma och pappa var det alltid just någon dag innan första advent som gällde, men jag har infört en ny tradition här i min lägenhet. Nästan lite vuxenpoäng på det beslutet :)

Jag har även köpt Amelia Jul. Amelia är inte en speciellt intressant tidning annars (och tro mig - jag läser typ alla tidningar med glatt papper...), men just ett separat julnummer tilltalar mig.

Har även börjat fundera på julklappar... Men eftersom jag inte direkt kan börja avslöja vad jag tänkt mig till andra, så får jag väl spåna om vad jag själv vill ha... (egotrippat - ja, men så är ju som sagt hela den här bloggen ett rop på uppmärksamhet...).

En morgonrock står på listan. Jag förstår inte - jag tycker jag behöver en ny varje jul! AK har haft samma i typ åtta år. Hon har påpekat för mig att hon inte använder sin lika ofta som jag (dvs, tre fjärdedelar av helgen...) och därför inte har samma slitagenivå...

Vi fick likadana morgonrockar julen 2000, bara olika färger. Min avverkades dock snabbt; tror det var främst för att jag brände upp halva ärmen på gasspisen men också för att den blev så nedspilld att det i slutändan hade varit fräschare att svepa in sig i något som blivit utsorterat från UFF...

, ,

Inga kommentarer: