onsdag 21 januari 2009

Back in town

Så var man tillbaka i Stockholm igen, efter en hektisk tid i Öret. Jo, det är sant - jag har fikat, ätit lunch, gått på stan... dagarna har bara sprungit i väg (visserligen har jag väl i vanlig ordning inlett dagen först runt normala människors lunchtid...) - det är stressigt att vara arbetslös!

Jag har dock inte svikit mina nya, hälsosamma ideal (lite kanske, men inte så mycket). Förutom promenader ut till ÖB (blir alltid lika lycklig över att göra bra affärer), så är numera kvällsrutinen i min familj att mäta blodtrycket. Eftersom blodtrycket är något min mor bör hålla koll på, så åker även vi övriga familjemedlemmar på att få armen ihoppressad till något slags timglasform (förvisso bra att ha det någonstans på kroppen), för att sedan svart på vitt få veta hur otränad man är.

Men si mitt blodtryck var riktigt bra! En gång var det till och med lite högt, men det var i söndags när jag både var iväg och fikade med Sara och sedan åkte direkt hem till Lisa för att äta lunch. Nåväl, så länge man inte stressar varje dag så må det vara ok.

Inga kommentarer: