fredag 2 januari 2009

Nyårsdag

Varför inleder man alltid det nya året med att vara bakis? Man borde ta tag i nyårslöftena med ett sundare leverne på en gång genom att börja dagen med en powerwalk, följd av en nyttig frukost. Å andra sidan är det desto trevligare att avsluta det gamla året med god mat och dryck i goda vänners lag.

Även om dagen varit mindre energifylld så har den på intet sätt varit dålig. Först en gå-omkring-i-pyjamas-förmiddag, och sedan sushi och smågodis framför Mamma Mia med Åsa. Tyvärr missade jag nyårskonserten från Wien. Av ovan nämnda anledning har jag nog inte lyckats ta del av den alls i vuxen ålder, men ändå...

2008 års nyårsdag var dock varken bakispräglad eller slö. Jag jobbade i Singapore och hade min familj på besök. På nyårsdagen hade vi bokat in en tur till Kuala Lumpor, så jag mamma, pappa och AK steg upp i ottan medan firandet ute på stan fortfarande pågick.

Inga kommentarer: