måndag 5 januari 2009

Årets roligaste händelse är...

... att jag kommer bli moster till sommaren! Japp, favoritmoster ska jag förstås bli (ok, nu råkar det förvisso inte vara mördande konkurrens om just den titeln...) så arbetet med att hitta de finaste kläderna och de coolaste leksakerna är redan igång.

Just den coola biten är mitt ansvar. Det är inte jag som beskyller AK och Marbe för att vara ocoola, utan det är en uttalad uppmaning från syskonbarnet.

I och med dettta öppnar sig en helt ny värld för mig. Ok, jag kände till att Natalie Schuterman har en barnbutik men längre än så sträckte sig inte mina kunskaper. Men jodå, bortom min tidigare horisont finns en hel rad trevliga webshoppar, Barnborgen, Exklusiva barn, Adorable Children - ja, det finns hur mycket fint som helst!

Det skulle ju onekligen underlätta om jag kände till sorten på det lilla pyret. E påpekade till exempel att den vita lilla pälskappan (som för övrigt matchar min egen vita vinterkappa - bebisen skulle ju bli en klockren accessoar!) inte kan anses vara könsneutral, lika lite som de små ballerinaskorna med strass och guld på...

Inga kommentarer: