måndag 12 januari 2009

Golden Globe

Nu kör jag en modebloggswannabe här (dock ingen bild på "dagens outfit"... och med tanke på min sunknivå så är nog det lika bra...), men det är så himla roligt att titta på och tycka om alla kändisars galautstyrslar.

Jo, jag missade ju Golden Globe i natt, men har i stället förkovrat mig i bilderna från Getty Images. Den första tanken som slår mig är att alla kändisar fått hjälp av en färgfobiker till stylist. Eva Longoria Parker var väl den enda som stack ut. Dock, det är inte alltid det hjälper att köra på färg eller mer utstickande mönster; fråga Paris Hilton eller Maggie Gyllenhaal Att skippa färg till förmån för svart är helt ok, som Kate Winslet. Undantaget som bekräftar regeln är Rene Zellwegger (hon kan inte ha haft någon stylist alls...) Att skippa färg till förmån för solkigt vitt eller urtvättat grådaskigt är inte ok. Vad har Penelope Cruz på sig? En gardin? För att inte tala om Angelina Jolie!

Synd att flera fina klänningar ska ha sytts upp i något urtvättat tyg - det hade ju kunnat bli bra! Men det kan också bli bra med mindre färgglada teman. Drew Barrymore fick till det, liksom Julie Benz (vem är det? jag har ingen vidare koll...)

Heidi Klum gör det också bra, hon är cool. Men är hon gravid? Är lite Gryvarning på klänningen... Ska inte Project Runway börja snart igen, apropå Heidi??

Cameron brukar göra det bra, hennes favoritfärg är ju onekligen rosa. Och rosa är normalt sett aldrig fel. Är dock lite splittrad till nattens klänning. Nyansen? Hm, tveksamt. Eller också är det för att hon verkligen ser full ut på alla bilder som förtar intrycket.

Ja, jag kan hålla på hur länge som helst! Men nu har jag i alla fall fått ut lite av min bitterhet över att jag aldrig får gå på sådana galor i haute couture...

,

Inga kommentarer: