onsdag 21 januari 2009

USA:s First Lady


Michelle Obama är för det mesta riktigt välklädd, faktiskt. Medan Laura Bush undantagslöst klär sig i Chaneldräkter, så är Mrs Obama lite mer nytänkande i stället givit designern Isabel Toledo en skjuts i karriären. Toledo har designat flera av Obamas plagg, däribland den guldgula dräkt USA:s första dam bar under installationen i tisdags.

Väl mycket kraffs för min smak, och i ärlighetens namn är den inte särskilt figursmickrande, men det är i alla fall kul att se något annorlunda. Dessutom är Jimmy Choos på en presidentfru coolt. De är troligtvis de första i sitt slag att ta plats i Vita Husets klädkammare (finns säkert flera, finns säkert en massa walk-in-closets, större än min lägenhet... nej, jag är inte bitter...), men säkerligen inte de sista.

Den enda invändningen (eh, ja, förutom kraffs på dräkten, som dessutom hade en ickesmickrande modell... jag gillade förresten inte heller att hon bar vitt under installationsfesterna... men modellen var rätt fin) är att hon faktiskt behöver få en manikyr (lyckades inte länka, men i Aftonbladets "bildspecial" finns det en alltför närgången bild på Michelle Obamas händer)! Mys Naglar på Torsgatan är bra, men det kanske är lite väl långt...

Så - då har jag hackat lite på en stackars offentlig person...

Inga kommentarer: