onsdag 7 januari 2009

Grammisgalan

En trevlig sak såhär års är alla bransch - det vill säga kändis - galor. Guldbaggegalan, Idrottsgalan, Ellengalan...

Och i kväll var det dags för Grammisgalan. Grammisgalan tillhör tyvärr inte de mest välkläddas gala - vad är det för fel på musiker?? Åtminstone de mer välkända borde ju bara kunna vifta med handen för att få åtminstone låna designerplagg (ok, Robyn, men hennes stil tilltalar inte riktigt mig...).

Är också lite splittrad till Grys mammaoutfit. Nog för att jag gillar utstående tyllkjolar men... det hela påminnde faktiskt mer om ett stort parasoll. Eftersom jag inte är gravid tror jag dock att jag skulle kunna sno den där skotskrutiga kjolen, fast kanske lite mer i paraplyformat. Jag är halvt om halvt på jakt efter en sådan; har en bild av en sådan med lila strumpbyxor till (jo, det blir fint).

Kruxet är bara att jag hade just en skotskrutig tyllkjol när jag var tio år...

, , ,

Inga kommentarer: