måndag 19 januari 2009

Identitetskris

Med jämna mellanrum överraskar jag mig själv med att få för mig att jag gillar saker som jag tidigare inte ens sett åt. I dag har jag till exempel mina döskalleörhängen som jag köpte till förra jobbets piratfest (det var ungefär den piratutstyrsel jag kunde tänka mig; pirattema är normalt inte riktigt min tekopp) - frivilligt! Jojo, vi går ett nytt år till mötes.

En annan sak som jag till min förvåning har fått för mig att jag vill ha är ett par höga - höööga - converse. Converse är sportigt och sportigt är inte jag. Trots allt har jag en bild av att det skulle bli bra.

Märk väl, de pseudoconverse med klack är inget som skulle bli bra. Usch och fy! Ska man ha sportskor har man sportskor - ska man ha klackskor så har man klackskor. Sergio Rossi håller ju på att göra liknande hybrider för Puma, så det är väl det som är inne nu för tiden (vilket förvisso inte rör mig i ryggen).

Men identitetskrisen är dock ett faktum.

Inga kommentarer: