tisdag 27 januari 2009

Slö...

Mitt mål om att gå minst 10 000 steg per dag, samt träna minst fyra gånger i veckan (i alla fall de dagar då jag inte går 10 000 steg) har hittills infriats... noll gånger (ja, jag kanske gick ut lite väl hårt).

I går blev det ingen träning - jag hann faktiskt inte! Först tog det lite längre tid i Sturegallerian än jag trott, sedan var jag ju tvungen att ta mig hem för att ta reda på mitt (misslyckade) bröd och få ihop lite mat till kvällens middagsgäster, E och S (ok, matlagningen påbörjades när gästerna hade anlänt... det är emellertid inget de inte är vana vid...).

I dag känner jag inte för att träna. Nu har det ju blivit mörkt och eländigt. Stegräknaren står på 8791 steg. Om jag går iväg till Stadion och åtminstone ställer mig utanför SATS och insuper träningsatmosfären, så kommer jag nog upp i 10 000 steg. Tar jag dessutom träningsväskan på axeln så kan man ju nästan få det till lite styrketräning :)

Sedan kan jag fortsätta mysa runt i min fina HelloKitty-t-shirt, som A köpte till mig i Florida. Perfekt.

Inga kommentarer: