onsdag 7 januari 2009

Träningsplanering

I morgon ska det bli bättre ordning. I morgon är det definitivt en träningsdag, det beslutet är nu taget och kommer därmed att verkställas under morgondagen.

För att få eländet ur världen tror jag att jag ska satsa på dagtid, när alla arbetslösa och annat patrask tränar. Dessutom lika bra att bli en i gänget.

Har lite beslutsångest huruvida jag ska välja pass eller gym. Pass är ju jobbiga; man måste passa en tid och så måste man ju träna så länge passet pågår. Man kan liksom inte ta en paus när blodsmaken börjar infinna sig. Har försökt leta lite efter lätta pass, men de gröna träningspassen ("Om du inte är van att träna regelbundet") verkar snudd på vara snäppet under rehab (och rehab var jag ju faktiskt tillräckligt tränad för, enligt mitt ex sjukgymnasten). Med passbenämningar som "Puhh" och "Tjohoo" ser jag ytterligare en anledning att sikta in mig på något annat...

Det finns diverse beslut att ta innan det här är spikat!

,

1 kommentar:

marbe sa...

Själv kör jag hårt på Friskis och Svettis Skivstångspass. Vet inte vad motsvarigheten är på andra gymkedjor men det kan beskrivas som gympa med skivstång. Blandning mellan styrketräning och kondition. Kul och jobbigt är det i alla fall :)

Tack för presenterna! De skall väl komma till användning :) Det var dessutom inte går som jag avnjöt en Kalle Anka pocket.