söndag 4 januari 2009

Pysselsöndag

Jag pysslar i dag. Pyssla är en aktivitet man kan ägna sig åt vare sig man är 3 eller 30 år gammal; möjligtvis på olika sätt, dock.
Dagens pyssel har bestått i att få upp julsakerna på vinden samt att fixa i ordning det stora fönstret. Fönstret har hittills bara försetts med nya gardiner, medan fönsterbrädet stått tråkigt och tomt. Inspirerad av mammas väninna Kerstin kom jag sedan på att jag skulle fylla utrymmet med röda glas i olika former och nyanser.

Sagt och gjort - iväg till Indiskas julrea för att köpa på mig ett par röda artefakter. Det blev dock ingen komplett samling - meningen är liksom att man ska samla - men när den torftiga så kallade samlingen stod i fönstret insåg jag att andra röda föremål allt kunde få vara med.

Två par väskor (däribland den nya luddiga), en sko, en parfymflaska samt två par ljusstakar med röda ljus plockades fram ur gömmorna. Den röda stjärnan hänger fortfarande kvar; den kommer nog åka upp på vinden om någon vecka. Likväl passade den så bra ihop med den röda ensemblen.

Jag är riktigt nöjd, även om några fler prylar behövs. Detta innebär helt enkelt att jag har en god anledning att köpa fler röda väskor och skor... :)

,

Inga kommentarer: