måndag 5 januari 2009

Ett litet tillägg...

Föregående inlägg om att skaffa en massa bebislyxprylar omfattar självklart bara andras barn. Mina egna eventuella ungar kommer bara få kläder ifrån Gekås och liknande; möjligtvis lite ärvda kläder från deras kusiner... Detta beror dels på att det skulle skära i mitt ekonomiskt sinnade hjärta varje gång designerplagget fläckades ned av diverse kroppsvätskor från diverse kroppsöppningar, och dels på att jag skulle ha tillräckligt dåligt inflytande på mina barns kommande klädstilar som det är.

Jag fick mest ärvda kläder samt kläder från Mega (Örebros betydligt mindre motsvarighet till Gekås) och se hur jag blev! Skulle mina barn fostras till att bli klädmedvetna redan som spädbarn, skulle det resultera i att de inför första skoldagen inte skulle lämna hemmet klädda i annat än haute couture...

1 kommentar:

Anonym sa...

Eller så blir de som jag. De få gånger som det handlades kläder i min familj så släpade mamma med oss till NK för att hitta något fint till avslutningen eller så. H&M intruducerades jag till av min styvmamma först i 12-årsåldern eller så. Och titta hur jag blev: Så lat när det gäller shopping och går helst in i en allt-i-ett-butik som H&M eller Zara. Så kanske bättre att låta dem sukta lite? :-)