onsdag 28 januari 2009

Möte hos Arbetsförmedlingen (igen)

I dag har jag inlett min karriär som "arbetssökande" på allvar - jag har träffat min kontaktperson. Min kontaktperson ska hjälpa mig att lägga upp en handlingsplan för hur jag ska söka jobb, samt bedöma om jag kommer behöva extra stöd såsom intervjuträning eller besök hos en arbetspsykolog.

Jag och min nyfunna vän gick igenom vilka yrken jag skulle passa som, och jag fick även tipset att göra ett intressetest på Arbetsförmedlingens hemsida för att klargöra vilket yrke som egentligen skulle passa mig. Jag har ännu inte hunnit göra detta avgörande test, men om jag inte lyckas navigera rätt på hemsidan, så kan jag anmäla mig till en introduktionskurs i detta.

Den viktigaste delen av mötet var dock att ge mig mitt första anvisade jobb. Tantens val föll på en tjänst, vars sista ansökningsdatum var redan i morgon. Jag påpekade att det kanske var lite tight med tid för att få till en bra ansökan, men fick det relativt otippade svaret: "Äsch, det är inte så noga; huvudsaken är ju att du söker tjänsten..."

... men inte att jag får den... eller vad menade människan??

Inga kommentarer: