torsdag 8 januari 2009

Städat och ombytt

Nu är lägenheten skinande ren! Jag upphör aldrig förvånas över att så mycket damm kan samlas på en så relativt liten yta. Nu är den hur som helst väck.

Därutöver har Miranda fått nya kläder. Själv har jag ju ogärna samma kläder två dagar i rad, och då är det ju faktiskt inte mer än rätt att Miranda får byta kläder åtminstone ett par gånger i månaden. En komplett Tara Jarmon-outfit blev det. Både kjol och kavaj har ett flertal år på nacken, men jag tycker att de håller stilen fortfarande. Den typen av plagg är ju heller inget man direkt sliter ut.

Kjolen hade jag på min kusins bröllop 2004 och kavajen hade jag, hör och häpnad, när jag tog studenten år 2000 (nej, jag har aldrig passat i vitt och jag såg liksom ingen anledning att bära färgen en av de dagar då man blir som mest fotograferad). Inget av plaggen var direkt gratis när det begav sig, men man får allt betrakta kostnaden som avskriven vid det här laget.

Mitt ekonomiska sinne genomsyrar verkligen hela min livsföring ;)

Inga kommentarer: