fredag 2 januari 2009

Kalenderflicka... nästan

Ett av årets mål var att bli, allra helst omslagsflicka, men åtminstone månadsflicka i 2009 års Grållekalender. Grålle är slang för en grå traktor av fabrikat Ferguson och på senare år har en intresseförening för traktornördar bildats.

Varje år ges en kalender ut, där varje månad representeras av en traktorbild. En bild på mamma och morfar från någongång för länge sedan var 2006 års augustibild, och jag gick därför in att fortsätta traditionen. Bilden från i somras när jag i lättklädd utstyrsel gjorde byggden orolig genom att manövrera mammas Grålletraktor på gården skickades in i hopp om att infria mina modelldrömmar.

Bilden kom med men... som en liten bild på omslagets insida... Pappa försökte lindra min besvikelse med att argumentera för att det kanske var bildkvaliteten som var för dålig... Nåja, vi säger väl det.

Men nästa år är det upp till kamp igen! Har jag större chans om jag klär av mig naken??


,

Inga kommentarer: