fredag 2 januari 2009

Söka jobb...

I dag är det vardag igen. Ok, klämdag för en del, men ändock en vardag; åt lunch med TT som satt på jobbet, tidigare i dag. För mig kommer det dock inte vara någon riktig vardag när allt kommer igång igen nästa vecka. Det nystartade lilla företaget jag började arbeta för i höstas har inte klarat den finansiella snålblåsten, vilket innebär att jag är ställd på bar backe och utan arbete.

Det var en risk att byta jobb, och det var jag fullt medveten om. För att vinna måste man chansa och ibland... vinner man inte. Trist, men ingen katastrof; det blir något nytt i stället.

Ska jag kalla mig arbetslös? Arbetssökande? Mellan jobb? Eller kanske professionell bloggerska! :) Kanske ska jag be om att få ta datorkörkort när jag kommer till Arbetsförmedlingen? Civilingenjör med datorkörkort - det måste vara ganska unikt! :)

Skämt åsido, det här innebär att min tillvaro kommer te sig något annorlunda tills jag hittar något annat att pyssla med. Jag som är van vid att fylla mina dagar med tämligen mycket arbete, har nu en del dötid framför mig, förutom den tid det tar att söka jobb.

Därför tänker jag nu gå in för att leva riktigt hälsosamt under den här perioden! Japp, jag ska inte sova lika länge som jag tenderar göra på normalt arbetsfria dagar, utan få in lite vardagliga rutiner. Ok, nu går jag säkert ut för optimistiskt, men tanken är att jag ska:

* träna/powerwalka varje dag (vardag pratar vi nu)
* se till att det är städat och snyggt här hemma och inte odla mögelkultur i diskhon och i kylskåpet (kan liksom inte skylla på tidsbrist längre...)
* äta regelbundet och kanske till och med bli lite bättre på att laga mat
* satsa på mina intressen: främst att sjunga och skriva

... en diger lista... upp till bevis!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag satte också upp några mål¨för det kommande året och två av dem är ungefär samma som dina. Inte så svårt att gissa vilka kanske eller iaf att det inte är träningen som prioriteras för min del. Vilken ambition av mat och städning som har hamnat i fokus för mig är kanske svårare. Men det är faktiskt maten. Eller mest att undiva alltför stort intag av amerikansk skitmat. At hålla ordning har jag helt gett upp och tänkte outsourcea till ngn som är bättre på det än jag... :-)

MiaLotta sa...

Haha, nej, det där med träning är ju aldrig varit riktigt vår grej... men nu har ju jag sålt min själ till djävulen (eller i alla fall till SATS), så är det väl lika bra att jag ser till att komma igång.

Sedan när vi är riktigt rutinerade matmödrar kan vi starta en receptklubb ;)

Anonym sa...

Sounds very Brie!