fredag 16 januari 2009

Hem till Öret

Ok, ingen träning i dag... men jag har faktiskt inte hunnit (och jag ska ju försöka undvika stress... ;)). Nu är det snart dags att hoppa på bussen till Öret och min intention är att till Cityterminalen. Då blir det ju en massa steg i alla fall; säkerligen över 12000 i alla fall. För att hinna med detta bör jag gå om c:a fem minuter. Kan hinnas med. Ska bara packa först...

En lite pittoresk sak med att åka shoppingbussen som dagligen går mellan Örebro och Stockholm är att man - åtminstone på hemresan från Stockholm som då alltså är det jag kör på - får trängas bland en massa påsar från Axelssons (varför handlar alla Örebroare där?? Jag har ett tämligen tillförlitligt statistiskt underlag - jag och K tog den där dagsshoppingturen varenda friluftsdag under skoltiden), samt lyssna på tämligen intressanta och alltsom oftast privata konversationer på närkingska. Även detta måste vara en, för Örebros shoppingresenärer, unik egenskap.

Innebär det här att jag måste ta en tur förbi Axelssons på vägen för att passa in i gänget?

En minut tills jag måste gå.

Inga kommentarer: